čtvrtek 30. května 2013

Špalíček lidových písní

Malým dětem údajně nevadí, když se jim zpívá falešně. Hlavně že se zpívá. A že se jednou sami přidají. Pokud si o tom něco chcete přečíst, tak například tady: http://magazin.mojechytredite.cz/vzdelavani/deti-a-hudba. I když jsem nahlas nezpívala od prvního stupně, dokázala jsem se během těch tří let s Tadeášem solidně otrkat. Po jisté době se přestanete stydět a rozbalíte to klidně i v autě před partnerem. Což je pro někoho (já) ze začátku těžší, než producírovat se před ním bez make-upu.
Když jsem hledala zpěvník, chtěla jsem, aby tam byly spíš lidové písně a hlavně hodně obrázků. Ideálně ke každé písni. Moje představa totiž vypadala následovně: dítě si podle obrázku zvolí píseň a já mu ji potom přezpívám. Funguje to. 




Řekla bych, že Špalíček lidových písní od Josefa Krčka nemá moc konkurenci. Obsahuje největší hity (Šly panenky silnicí; Ó řebíčku zahradnický; Komáři se ženili; Beskyde, Beskyde a spol.), u kterých ale zjistíte, jak to vlastně pokračuje dál. A že Ach, synku, synku vůbec není o hospodaření… Plus je tam ještě spousta málo známých písní z nejrůznějších regionů, dohromady padesát kusů včetně vánočních koled. Na každé dvoustraně s textem a obrázkem ještě najdete notový zápis.



Knížku jsem  koupila i proto, že má skutečně „lidové“ ilustrace. Vypadají jako vyřezávané perníkářské formy, neuvěřitelně půvabně a zároveň naprosto jinak, než většina ilustrací v dnes vydávaných českých dětských knížkách. Nevím, jestli je to tím, že jejich autor emigroval v šedesátém devátém do Švýcarska a už tam zůstal. 


Josef Krček: Špalíček lidových písní
Albatros, 2008, původní cena 269 Kč, na netu i za 140 Kč



1 komentář:

  1. Tak pro milovniky lidovych pisni doporucuji i tuto knihu: http://knihy.abz.cz/prodej/zlata-kniha-pisnicek

    moje kriteria pro zpevnik je: notovy zapis a vsechny sloky pisnicek. obe knizky - vami inzerovany spalicek i tato (mame doma obe) - to splnuji. ilustrace v zlate knize pisnicek jsou vice detske, nez jak z perniku, ale nicemu to neskodi. jsou mile.

    OdpovědětVymazat